اخبار بازی

مشکل بزرگ استودیوهای بازیسازی با نینتندو سوییچ ۲ چیست؟

به نقل از اینسایدرگیمینگ، نینتندو سوییچ ۲ که در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۵ (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) عرضه شد، حالا نزدیک به سه ماه است که در بازار حضور دارد و در همین مدت کوتاه توانسته یکی از سریع‌ترین فروش‌های تاریخ کنسول‌ها را به نام خود ثبت کند. با این حال، مشکلاتی در زمینه پشتیبانی توسعه‌دهندگان از این کنسول تازه‌وارد به وجود آمده است؛ چراکه بسیاری از استودیوها هنوز موفق به دریافت کیت توسعه (Dev Kit) نینتندو سوییچ ۲ نشده‌اند.

جان لینمن و الیور مکنزی در جدیدترین قسمت برنامه Digital Foundry Direct Weekly به صحبت‌هایی که در نمایشگاه Gamescom 2025 کلن آلمان انجام شد، اشاره کردند. بر‌اساس گفته‌های لینمن، نینتندو فعلاً تمایل چندانی برای در اختیار گذاشتن کیت توسعه به برخی استودیوها، حتی استودیوهای بزرگ AAA ندارد:

«نینتندو به‌نوعی انگار توسعه روی سوییچ ۲ را دلسرد می‌کند. با چندین توسعه‌دهنده صحبت کردم که به آن‌ها گفته شده بهتر است بازی‌شان را برای سوییچ ۱ عرضه کنند و روی قابلیت Backward Compatibility (اجرای بازی‌های نسل قبل روی نسل جدید) حساب باز کنند. تعداد زیادی از استودیوها در حال حاضر به کیت توسعه سوییچ ۲ دسترسی ندارند. در گیمزکام با تعداد زیادی از آن‌ها صحبت کردیم و همگی همین مسئله را مطرح کردند: آن‌ها می‌خواهند بازی‌هایشان روی سوییچ ۲ عرضه شود، اما دسترسی به سخت‌افزار غیرممکن است.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا