سلامت و بهداشت

وزیر خارجه پاکستان: سه تیم فنی در مذاکرات آمریکا و ایران مشارکت دارند/ در طول ۶۰ روز، هیچ گونه عوارض عبوری در تنگه هرمز اعمال نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد اسحاق‌دار، وزیر خارجه پاکستان که کشورش نقش میانجی را در مذاکرات ایران و آمریکا ایفا می‌کند، گفت: سه تیم فنی در مذاکرات حضور دارند.

وزیر خارجه پاکستان به الحدث گفت: ما موفق شدیم آمریکا و ایران را به گفت‌وگو ترغیب کنیم و به آتش‌بس دست یابیم. ما توانستیم آمریکا و ایران را برای نخستین بار پس از ۴۷ سال پای میز مذاکره بنشانیم.

وی افزود: ما در هماهنگی با شرکا و متحدان خود این میانجی‌گری را به نتیجه رساندیم.

اسحاق‌دار تصریح کرد: جنگ میان آمریکا و ایران فاجعه‌بار بود و تأثیرات منفی شدیدی بر اقتصاد (منطقه و جهان) داشته است. 

او اضافه کرد: کمیته‌های فنی در حال بحث دربارهٔ پرونده هسته‌ای، دارایی‌های مسدود شده ایران و موضوع لبنان هستند. سه تیم فنی در مذاکرات بین آمریکا و ایران مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: در طول دورهٔ ۶۰ روزه، هیچ گونه عوارض عبوری در تنگه هرمز اعمال نخواهد شد.

۲۱۹

کد مطلب 2236444

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا